Topic-icon Jędrzejowskie ulice...

Więcej
10 lata 4 miesiąc temu - 10 lata 4 miesiąc temu #81 przez Krzysiek
Witam i bardzo dziękuję za uwagi - właśnie o to mi chodziło.
A tym razem nawet nie musi być delikatnie, bo temat ważny i powinno to być dobrze wykonane :)
  • 11 Listopada w XIX wieku to oczywiście Klasztorna - to po prostu pomyłka. Patrzy się sto razy i nie widzi. Właśnie dlatego taka cenna jest pomoc innych.
  • Trakt Królewski - też mój błąd - powinno być Trakt Warszawsko - Krakowski
Natomiast co do reszty: Jakie materiały, takie informacje.
W artykule wspominam o mapie z 1822r. (niepozorny obrazek lewej strony), jak się kliknie na nią to widać powiększenie. Niżej załączam mapkę, ale przy artykule widać ją dużo lepiej.


O ulicach Działoszyckiej czy Krakowskiej słyszałem już wcześniej.
Za Działoszycką bym obstawał mocniej, bo Działoszyce to pierwsze większa miejscowość na tej trasie, miasto o długiej historii.
Jednak jestem otwarty na takie dyskusje i chętnie dam się przekonać odpowiednimi argumentami :)
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 lata 4 miesiąc temu - 10 lata 4 miesiąc temu #82 przez ARS

Jednak jestem otwarty na takie dyskusje i chętnie dam się przekonać odpowiednimi argumentami :)

(Chwała Bogu)

Napisałeś, że "jakie materiały, takie informacje" i zgoda, ale czy my musimy powielać to co kiedyś napisano.?
Jak "malowano" mapy i "robiono" dokumenty, to niejeden z nas pewnie przekonał się wcześniej i nie będę tu podawał przykładów.
Dlatego też, nie wszystko należy brać za pewnik, a raczej dedukować i chociaż byśmy źle wydedukowali, to nam wolno, a dokumentaliści niech przepisują dokumenty nie zastanawiając się nad ich treścią.
Dodam jeszcze pytanie- argument, że jak to jest, że po tylu zmianach Głowackiego jest zwana Łysakowską a nie Działoszycką? To samo, jeżeli była Krakowska, to dlaczego do dziś zwie się ją Wodzisławską?
No niech mi to ktoś wytłumaczy.

Możemy oczywiście przyjąć od zawsze używane nazwy zwyczajowe(które z nieba nie spadły) i nazwy pisane, których do tej pory było multum.
A jeżeli jeszcze dziś wyślę list z adresem np. Łysakowska 8 lub Krzywe Koło 7, to dojdzie? Z pewnością, (znając rzetelność Poczty Polskiej ;) ), i tu bym widział wyższość nazw zwyczajowych od nadawanych. :)

Pozdrawiam

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 lata 4 miesiąc temu #83 przez Krzysiek
No, ja też sceptycznie podchodzę do wszelkich dokumentów, ale dla kwestionowania musi być wyraźny punkt zaczepienia. Na mapie są prawidłowo narysowane i opisane ulice: Klasztorna, Kielecka, Pińczowska, Krzywe Koło, Klasztorna Dolna i Kościelna. No i to jak na razie dla mnie przesądza o prawdziwości tego dokumentu. Ale szukamy dalej...

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 lata 4 miesiąc temu #84 przez ARS
Tak dla wyjaśnienia - nie kwestionuję prawdziwości owego dokumentu- mapy, bo on istnieje, ale mam wątpliwości, co do rzetelności opisu, mając na uwadze te dwie ulice Krakowską i Działoszycką.

Przeglądając tabelkę, to powiem, że brakuje mi tam jakże ważnej kiedyś ulicy Św.Barbary. :)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 lata 4 miesiąc temu - 10 lata 4 miesiąc temu #85 przez Krzysiek
Ulica Św. Barbary i jedna zmiana jej nazwy w okresie PRL opisane są w tekście. Oczywiście można byłoby to wpisać do tabeli, ale nie zrobiłem tego właśnie z uwagi na tą jedną zmianę.
Natomiast na mapie, o której mówimy, ulicy Św. Barbary nie ma, bo nie zmieściła się w tym ujęciu.

Liczę, że może inni coś wyszperają w temacie ulic.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 lata 4 miesiąc temu - 10 lata 4 miesiąc temu #86 przez ARS
Co do Św.Barbary to rozumiem - wystarczy w tekście.
Też mam taka nadzieję(już od piątku :) ), "że może inni coś wyszperają w temacie ulic".
Może też "inni" będą chcieli chcieć odpowiedzieć na nurtujące mnie pytania, napisane w powyższych postach? :)
Pozdrawiam

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 lata 4 miesiąc temu - 10 lata 4 miesiąc temu #87 przez Lech
Ja pamiętam ul.Św Barbary jako drogę wysypaną żużlem strasznie dziurawa zaniedbana a było to w latach 50 i początek 60 i nie wiem czy była aż tak ważna skoro była w takim stanie. Pamiętam rozwidlenie koło kapliczki za stadionem a w miejscu gdzie jest dzisiaj park był duży zielony plac.Na tym terenie odbywały się wystawy rolnicze były kiermasze z okazji wystaw a pamiętam to bo jako małe dziecko chodziłem tam z mamą która pracowała w PSS i miała tam kiermaszowe stoisko.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 lata 4 miesiąc temu - 10 lata 4 miesiąc temu #88 przez ARS

Ja pamiętam ul.Św Barbary jako drogę wysypaną żużlem strasznie dziurawa zaniedbana a było to w latach 50 i początek 60 i nie wiem czy była aż tak ważna skoro była w takim stanie. Pamiętam rozwidlenie koło kapliczki za stadionem a w miejscu gdzie jest dzisiaj park był duży zielony plac. Na tym terenie odbywały się wystawy rolnicze były kiermasze z okazji wystaw a pamiętam to bo jako małe dziecko chodziłem tam z mamą która pracowała w PSS i miała tam kiermaszowe stoisko.


:) Tak Lechu, masz rację, masz 200% racji, ta droga była strasznie dziurawa, zaniedbana, wysypana żużlem i ona wcale nie była ważna, na dodatek ona (ta droga) była ślepa i nikomu, oprócz tych którzy przy niej mieszkali, nie była potrzebna, była kulą u nogi ówczesnej władzy, która nie nazywała jej już drogą Św. Barbary, a tylko Barbary... ale to było w latach 50 i początek 60- dokładnie tak jak piszesz.
Natomiast ja uważam, że ta droga była ważna, jeszcze na długo przed budową kolei, jako główna arteria łącząca klasztor z miastem. To tyle. :)

Co miałem na uwadze, tom napisał, i to wszystko z mojej strony. Dalsze "wywody" byłyby niczym innym, jak tylko (jak ktoś na forum napisał) rozważaniem, o tym ile to diabłów można zmieścić na łebku szpilki.
Wychodzę z założenia, że komentarze do tego i innych artykułów przyczyniają się do tworzenia tej strony.
Jeżeli już mowa o drogach, to zaznaczam, że dobra komunikacja może przebiegać tylko i wyłącznie w obie strony. Wyrażając opinie, uzupełniając, lub prostując dostrzeżone błędy wpływamy na kształt i podnosimy jakość tej jakże poczytnej strony. Mam świadomość, że pewna część odwiedzających zagląda tu w poszukiwaniu określonej informacji z historii miasta i okolicy, dlatego dołóżmy starań, aby informacje tu zamieszczone były użyteczne, z pożytkiem dla nas i dla dobra odwiedzających tą stronę .
Jeszcze raz dziękuję Krzyśkowi za napisanie artykułu. :)

Pozdrawiam

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 lata 4 miesiąc temu - 10 lata 4 miesiąc temu #89 przez Krzysiek

Natomiast ja uważam, że ta droga była ważna, jeszcze na długo przed budową kolei, jako główna arteria łącząca klasztor z miastem.

W tej kwestii mamy zadziwiająco zbieżne wnioski... co może oznaczać, żem się znowu czegoś nauczył :)

Swego czasu przedstawiłem Burmistrzowi taki pomysł, aby na przedłużeniu ulicy Św. Barbary przebić pod torami przejście-przejazd i przywrócić jej dawną pozycję. Mogłaby powstać super droga piesza do Klasztoru a także fajna ścieżka rowerowa, bo wyjazd z miasta ulicą 11 Listopada pod wiaduktem jest małym horrorem.

ARS - dziękuję za podziękowanie, tylko należy się ono nam wszystkim, w tym oczywiście i Tobie. Artykuł właściwie "napisał się sam" wskutek naszych dotychczasowych działań - ja tylko zebrałem to do kupy :)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 lata 4 miesiąc temu #90 przez Lech
Mam takie pytanie gdzie w Jędrzejowie była ,albo gdzie się zaczynała "dzielnica" nazywana Dziadówki.Jako dowód że taka była jest zachowany plan działek z tą nazwą.O zadanie tego pytania poprosił mnie kolega który tam mieszka i ma te mapki.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.