Topic-icon Kolej Warszawsko-Wiedeńska

Więcej
2 lata 8 miesiąc temu - 2 lata 8 miesiąc temu #11 przez ARS
ARS odpowiada w temacie: Kolej Warszawsko-Wiedeńska

Leszek pisze: Czy początkowo wiadukt kolejowy w Jędrzejowie był jednotorowy?
Z szerokość kamiennej podstawy podtrzymującą stalową konstrukcję wiaduktu wygląda na to, że na zdjęciu jest wiadukt jednotorowy.


Tak, początkowo była to kolej jednotorowa z rosyjską szerokością.
Przypuszczam, że dzisiejszy most nie jest tym mostem ze zdjęcia. Może pierwszy most(ten na zdjęciu) stał bardziej na północ?

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 8 miesiąc temu - 2 lata 8 miesiąc temu #12 przez Lech
Lech odpowiada w temacie: Kolej Warszawsko-Wiedeńska
Wiadukt dzisiaj.






Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 8 miesiąc temu #13 przez Leszek
Leszek odpowiada w temacie: Kolej Warszawsko-Wiedeńska
Dziękuję za szybkie Informacje. Ze zdjęć można wywnioskować, że stan techniczny mostu jest zły. Może PKP "pielęgnuje go" pod lekkie składy pendolino? Motyla noga!

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 8 miesiąc temu - 2 lata 8 miesiąc temu #14 przez Piotr
Piotr odpowiada w temacie: Kolej Warszawsko-Wiedeńska
A ja nie widzę ani lustrzanego odbicia ani ducha
Wieże klasztoru i dzwonnicy oraz wiadukt jak stały sto lat temu tak stoją w tym samym miejscu
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 8 miesiąc temu - 2 lata 8 miesiąc temu #15 przez Krzysiek
Krzysiek odpowiada w temacie: Kolej Warszawsko-Wiedeńska
Nie podskoczy człowiek, o nie! Zaraz lecą w teren,dowodów szukają, zdjęcia robią, pomiary...
Ale luckiej wrażliwości się nie da zmierzyć ! :)

Jak nie ma ducha, jak jest - na dole stoi, drugi od prawej, tuż nad ziemią.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 8 miesiąc temu - 2 lata 7 miesiąc temu #16 przez ARS
ARS odpowiada w temacie: Kolej Warszawsko-Wiedeńska

Piotr pisze: A ja nie widzę ani lustrzanego odbicia ani ducha
Wieże klasztoru i dzwonnicy oraz wiadukt jak stały sto lat temu tak stoją w tym samym miejscu


Piotr, jak już przywalisz argumentem, to nima to tamto. :cheer:

Poniżej taka ciekawostka z ówczesnej prasy. :)

Na przestrzeni od Kielc do Sędziszowa, lnii koleji żelaznej pracuje około 500 ludzi. Spodziewanem jest jednak przybycie zaraz po świętach star. at. kilku tysięcy białorusinów, zamówionych do ziemnych robót. W Jędrzejowie pod klasztorom Cystersów po osuszenia stawu, kończynę jego przerzynać będzie kolej - dno stawu szlamiste i źródliskowe wykładane jest kamieniem wapiennym, szerokości toru kolejowego 19 sążni, a wysokość nasypu na stawie ma wynosić około 5 sążni. Kilkudziesięciu ludzi zatrudnionych jest kafarerem. czyli babą żelazną, przy ubjjaniu ściany szpuntpalowej, w której pogłębionych fundamentach stanie most, o murowanych arkadach wijaduktowychi długości około 6 sążni - i takjże wysokości. Entrepryzę dostawy do kolei różnego rodzaju matryjałów - opanowali Żydzi. Zmowa i przebiegi oraz oobyczajowa solidarność, są głównemi przeszkodami do zalicytowania entropryzy przez chrześcijan.




(Krzysztof, dziękuję bardzo. :) )
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
4 miesiąc 5 dni temu #17 przez Krajanka
Krajanka odpowiada w temacie: Kolej Warszawsko-Wiedeńska
Ars, jeśli się nie mylę, nazwa kolei Iwanogrodzko-Dąbrowskiej przywołuje nazwę miasta twierdzy Iwangrodu (Dęblina). Natomiast kolej Warszawsko-Wiedeńska to już później rozbudowana trasa, czy tak właśnie było?

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

JSN Boot template designed by JoomlaShine.com