- Posty: 453
Czy początkowo wiadukt kolejowy w Jędrzejowie był jednotorowy?
Z szerokość kamiennej podstawy podtrzymującą stalową konstrukcję wiaduktu wygląda na to, że na zdjęciu jest wiadukt jednotorowy.
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
A ja nie widzę ani lustrzanego odbicia ani ducha
Wieże klasztoru i dzwonnicy oraz wiadukt jak stały sto lat temu tak stoją w tym samym miejscu
Na przestrzeni od Kielc do Sędziszowa, lnii koleji żelaznej pracuje około 500 ludzi. Spodziewanem jest jednak przybycie zaraz po świętach star. at. kilku tysięcy białorusinów, zamówionych do ziemnych robót. W Jędrzejowie pod klasztorom Cystersów po osuszenia stawu, kończynę jego przerzynać będzie kolej - dno stawu szlamiste i źródliskowe wykładane jest kamieniem wapiennym, szerokości toru kolejowego 19 sążni, a wysokość nasypu na stawie ma wynosić około 5 sążni. Kilkudziesięciu ludzi zatrudnionych jest kafarerem. czyli babą żelazną, przy ubjjaniu ściany szpuntpalowej, w której pogłębionych fundamentach stanie most, o murowanych arkadach wijaduktowychi długości około 6 sążni - i takjże wysokości. Entrepryzę dostawy do kolei różnego rodzaju matryjałów - opanowali Żydzi. Zmowa i przebiegi oraz oobyczajowa solidarność, są głównemi przeszkodami do zalicytowania entropryzy przez chrześcijan.
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
ANDREOVIA.PL Archiwum Społeczne Historii Ziemi Jędrzejowskiej © 2009 - Ꝏ {:Krzysiek Maziarz